Recenzja: "Szeptem" ~ Becca Fitzpatrick

*
Zapewne większość z nas odczuła już na własnej skórze działanie choroby trawiącej prawie wszystkie półki w księgarniach, czy bibliotekach. Wampiry, demony, upadłe anioły, gargulce - na dobre zasiedliły już strony książek przeznaczonych głównie dla młodych, niedoświadczonych (choć nie tylko) czytelników. "Szeptem" Beccy Fitzpatrick to kolejny podpunkt, który jest odpowiedzią na panującą na runku modę, będący jednocześnie idealną pozycją na długie, zimowe wieczory. 


Pani Fitzpatric zaczyna swoją historię we Francji około końcówki 1565 roku. Jednak w przeszłości zatrzymujemy się tylko na krótką chwilę, by być świadkami dość niejasnego dla nas zdarzenia. Nim zdążymy załapać, co się tak naprawdę stało - lądujemy we współczesnym Coldwater na lekcji biologi tutejszego liceum. Przez "widzi mi się" nauczyciela ~ Nora Grey ~ piękna, inteligentna, rozgarnięta nastolatka zostaje usadzona z nowym uczniem - cichym, tajemniczym chłopakiem, będącym dla niej zagadką. Kim jest jej nowy kolega i jaką ukrywa przed nią tajemnice? Czy Nora powinna posłuchać matki i przyjaciółki , które każą jej zerwać z nim kontakt, a może serca - które zaczyna tlić do mężczyzny cieplejsze uczucia?


Przewidywalne? Jak najbardziej. Oklepane? Bardzo. A mimo to szybko wpadamy w wir zdarzeń, pociągając ze sobą godziny, które prawdopodobnie powinniśmy zainwestować w inne czynności.


"Szeptem" zawiera to wszystko, co powinna zawierać dobra książka. Znajdziemy tam: tajemnice, chwile uniesienia, wątek romantyczny pomiędzy dwójką głównych bohaterów. To wszystko doprawione odrobinką umiejętności pisarskich daje w efekcie lekką i przyjemną lekturę, która potrafi rozgrzać serce nawet w najzimniejszy zimowy wieczór.


Książka z pewnością nie jest wybitnym arcydziełem, ale myślę, że właśnie takie było pierwotne założenie autorki. Ode mnie dostaje jednak 8/10 punktów, chociażby za kilka miło spędzonych chwil w towarzystwie Patcha i Nory.

Szczerze muszę przyznać, że do przeczytania lektury skutecznie przyciągnęła mnie okładka - oddająca po części charakter książki. Jest w niej coś tajemniczego, a jednocześnie pociągającego, co skłoniło mnie do zakupu zupełnie nieznanej mi pozycji.

Kiedy skończyłam czytać ostatnią stronę "Szeptem" poczułam w sobie pewnego rodzaju niedosyt. Nim zaczęliśmy na dobre zaprzyjaźnić się z bohaterami - okazuje się, że jest to już koniec pierwszego tomu, opowiadającego słodko - gorzką historię zwykłej nastolatki i już nie tak zwykłego chłopaka. "Ale cicho sza... Są tajemnice, o których mówi się tylko szeptem".

*Zdjęcie pochodzi z bloga: Galeria Książek 

8 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcie, przyjemnie się czyta tak edytowany tekst :) Co do samej książki, to nie wiem, czy bym ją kupiła, ale gdybym miała możliwość jej przeczytania, na pewno bym to zrobiła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam, dawno, dawno temu. Pamiętam, że przyciągnął mnie i tytuł i okładka. Ale z samej lektury niewiele zapamiętałam.
    I absolutnie racja, czasami przyjemnie poczytać coś lekkiego i schematycznego. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczę, nie zwróciłam na to uwagi, ale rzeczywiście książki z wampirami, demonami to teraz prawdziwa plaga :O Szkoda, że mam tak niewiele czasu na czytanie, ostatnio tylko rymowanki z dziecięciem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie właśnie recenzje lubię

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomimo oklepanej tematyki, przez tę książkę zarwałam noc, bo tak mnie wciągnęła. Książki potrafią przyjemnie zaskoczyć :)
    Pozdrawiam, Kasia

    OdpowiedzUsuń
  6. 59 yr old Marketing Assistant Jamal Tear, hailing from Dolbeau-Mistassini enjoys watching movies like Melancholia and Sand art. Took a trip to Historic Area of Willemstad and drives a GM Futurliner. odwiedz strone

    OdpowiedzUsuń
  7. prawnik rzeszów - Jesteśmy prawnik-rzeszow.biz, kancelarią prawną z siedzibą w Rzeszowie. Jesteśmy małą kancelarią, dopiero zaczynamy swoją działalność, dlatego potrzebujemy dotrzeć do większej liczby osób. Oferujemy usługi prawnicze i musimy rozpowszechnić naszą nazwę, więc jeśli masz czas, aby napisać o nas, będziemy wdzięczni. Chciałabym podziękować za poświęcony czas, ponieważ wiem, że jesteście bardzo zajęci i naprawdę to doceniamy. Jeśli masz jakieś pytania, proszę nie krępuj się pytać.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Mała Biblioteczka Vee , Blogger